en bra kväll

Den spanska vintern skiljer sig verkligen från den svenska. Det må vara kallt här, men det blir aldrig lika mörkt! Varje morgon skiner solen starkt och det är aldrig ett molt på himlen.  
 
Livet är så annorlunda här, jag känner mig aldelles lugn och isolerad från mitt normala liv vilket är ganska skönt.. Igår var jag och pappa på hans flickväns opera konsert i Alcobendas, hon anses vara en av spaniens bästa opera sångerskor, Pilar Jurado (googla henne) och hon var verkligen fantastisk, jag grät flera gånger, vilken känsla hon hade! Det var bara hon och en pianist på scen. Riktigt vackert. 
 
Efter konserten hade Pilar bokat bord på ett väldigt fint ställe, SILK heter det. Jag, pappa, Pilar och två andra vänner (.. ena var Juan Diego, en av spaniens största film skådisar och Angel Marques,som är före detta skivbolags direktör för hela spanska EMI Music) åkte dit. Det var verkligen sjukt, det stod män i svarta rockar utanför som hjälpte oss att parkera bilen och alla bilar runt omrkring oss var antingen mercedes, porchar eller limosiner! Kände mig ganska felplacerad.. 
Väl inne på stället visade det sig att vi kände ägaren så vi fick det bästa bordet med utsikt över hela stan och det flödade av den dyraste champagnen och massvis med god mat.. I was in heaven!! Tänk att det här faktist är en vardag för vissa.. sjukt! Men det var verkligen en bra kväll, jag pratade med så mycket intressanta människor, som inspirerade mig!
 Nu ska jag fortsätta med musiken.. Vi håller på att spela in 3 nya låtar.
 vårt bord, very nice =)
 
/ Elsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0