Du bestämmer!

Jag har insett hur lätt det är att få det man vill egentligen! Det handlar bara om att  behandla som man vill bli behandlad själv.  Så enkelt budskap men så få som verkligen lever efter det. Man ska våga vara sig själv 100 procent och aldrig spela någon annan. Är du dig själv så  kommer du endast dra till dig människor som är på samma sätt som du. Men om du spelar någon annan (vi spelar alla olika roller, mycket mer än vad vi själva inser) för att du tror att det är bättre så kommer du att dra till dig människor som kanske egentligen inte kan ge dig det du verkligen vill ha.
 
Samma sak med kärlek, är du själv ärlig och vågar köra ett schyst spel. alltså inget spel alls utan bara ärlighet. Då kommer du dra till dig personer som är så tillbaka och  du kommer till och med att förändra otrygga personer. Är du ärlig så kommer du få andra att våga vara ärliga också! Visst är det bra, och enkelt egentligen? 
Det är så många som går runt och deppar över att andra personer inte gör som man vill, "Varför hälsade han inte på mig?, Eller varför kan ingen prata med mig?" och bla bla.. Då måste man titta på sig själv.. Hälsade jag på honom? Nej det gjorde jag inte heller.. så varför ska jag förvänta mig att han hälsar? 
 Man ska själv vara som en spegel på hur man vill att andra ska vara, och det funkar alltid! Är du glad blir andra det, är du öppen och social, blir andra det! 
 
Man har helt enkelt makten själv. För lyckan finns i dig och inte i någon annan. Alltså kan bara du själv hitta lyckan, du kan inte vänta på att nån ska finna den åt dig!
Tänk att den enklaste vägen oftast är den svåra.
Hoppas ni tar till er budskapet och börjar att välja er egen lycka!

Love/Elsa



Kommentarer
Postat av: Anonym

Piano e så awesome!

2010-01-10 @ 05:37:12
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

bra skrivit!

2010-01-10 @ 06:09:08
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0