Facebook strejk!

Hallå där!
Som ni kanske märker så har både jag och Boa hamnat i en fas i livet då vi verkligen ska förverkliga oss själva! Vi rannsakar våra sinnen och försöker sakta men säkert förstå och arbeta bort våra destruktiva vanor och beteenden. Tänk att man kan ha så dålig koll på sig själv! Tänk hur mycket man kan skada sig sjlv utan att riktigt inse det!  Jag har varit så korkad och naiv! Kanske har jag vetat det hela tiden, att jag valt fel väg men bara blundat för det..

I helgen ska jag "rena" mig själv. Jag ska Facebook strejka! Det kanske låter löjligt enkelt eller bara löjligt över huvud taget, men faktum är att jag utvecklat ett slaviskt beroende kring FB. Mina händer bara klickar in på facebook av ren vana när jag sätter på datorn! Jag har till och med en intränad hand muskulatur som går in på fb, innan min egen hjärna ens hänger med!
Det är dags att träna på självbehärskning för min del. Och då börjar jag med något enkelt och symboliskt. Att inte klicka in på denna hemsida på 3 dagar.  Antingen känner jag mig varken renad eller bättre som männsika när dessa tre facebook-strejk dagar har gått, eller så kanske jag plötsligt upptäcker hur mycket tid jag har, och fattar att facebook bara är slöseri med dyrbar tid (Det är läskigt hur länge jag kan fastna på facebook, utan att göra ett piss!) Hur som hellst är det värt ett försök. Vem vem vet? Jag kanske till och med raderar mitt fb-konto!








Puss!
/ Elsa

Kommentarer
Postat av: jojje

detta är ett sånt inlägg man gärna hade "like:at" om det vore på facebook...

2010-01-15 @ 17:49:57
Postat av: T

I think you should test yourself for 3 days but you know what they say

all work and no play makes Jack a dull boy.

keep in mind that it is not very wise to spend all your time working and never having fun.

visiting facebook ones a day for a few minutes is okej. :)

2010-01-15 @ 19:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0