Nuet

Jag tänker skratta le åt alla chanser jag fått.
le för de som gjorde ont,
gråta för de som gjorde mig glad.
skratta över sökandet efter mer,
hoppas på att de kan bli bättre.
Jag ska hoppas att jag kan ta emot värden,
Ta emot värden med öppna armar.
vara glad över att jag gjorde de bästa jag kunnde då,
vara glad över att jag kommer kunna göra de bättre.
Jag ska skratta när de gör som ondast för att jag endå är en människa som får ont.
Gråta över hur det ytliga kunnde göra mig så lycklig.

Tänk vad lycklig jag ska vara för de smärtsamma som lär mig och får mig att förstå att jag lever,
lever och lär,
lär mig själv med bara mig själv,
lär mig igenom dig som får mig att tänka,
tänka känna leva njuta älska skratta gråta
tack för att jag får finnas och lära mig och bli bättre
Tack för att du finns som får mig att växa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0